sunnuntai 2. huhtikuuta 2017

Juoksukunto kehittyy

Eilen juoksin 45 minuuttia. Sports Tracker ei jostain syystä toiminut ja en tiedä matkaa. Pysähdyin kerran pissalle ja kerran juomaan. Juoksin pari minuuttia yli kolmen vartin hyvittääkseni hukatut hetket.

Juoksin eilisen lenkin Esport Arenan sisäradalla nihkeästä takatalvisohjosta johtuen. Sisällä juokseminen on tylsää. Keksin kuunnella kuulokkeilla puheohjelmia Yle Areenasta. Idea toimi hyvin ja juokseminen ei tuntunutkaan enää tylsältä. On tosin haastavaa löytää mitään kuunneltavaa, koska suurin osa radio-ohjelmista ja muistakin podcasteista käsittelee aiheita, jotka eivät minua kiinnosta. 


Langattomat kuulokkeeni olen ostanut Clas Ohlsonilta. Äänenlaatu jättää parantamisen varaa.

Juoksu sujui ihan hyvin ja polvikipu pysyi poissa. Joitain tuntemuksia oikeassa polvessani tuntui puolessa välissä juoksua, mutta se meni kuitenkin ohi. Juoksun jälkeen olin todella fiiliksissä. Vain kolme viikkoa sitten taistelin samalla radalla todella raskaalta tuntuneen 20 minuutin juoksun kanssa. Kehitystä on siis tapahtunut. 

Juoksu tuntuu vielä vähän raskaalta kehossa, pohkeet on kovilla,  mutta huomasin, etten enää hengästy tasaisessa vauhdissa. Olen ollut myös huomaavinani peruskuntoni ja keskittymiseni parantuneen,  koska olen ollut hyväntuulinen ja tavallista kärsivällisempi lasten kanssa lähiaikoina. Voi tietenkin olla, että tämä johtuu hormoneista ja niihinhän vaikuttaa todella monet asiat.

Ilmoittautuessani Bodom Trail Nightiin ajattelin, että sen juostuani voin halutessani olla koko kesän juoksematta. Voi kuitenkin olla, että seuraavana haasteena minua odottaa Espoo Rantamaratonin 10 kilometrin juoksu tarkoituksenani juosta koko matka ja mieluiten alle tunnissa.