tiistai 20. kesäkuuta 2017

Luottoripsari

Jatkan hyviksi havaittujen kosmetiikkatuotteiden esittelyä. Lemppariripsivärini on minulle melko uusi tuttavuus, ensimmäinen tuubi vasta käytössä, mutta tiedän, että tätä ostan seuraavaksikin. Kyseessä on ruotsalaisen Idun Minerals -kosmetiikkasarjan Vatn -ripsiväri. Ripsiväri on vedenkestävä, mutta lämpimällä, yli 38 asteisella vedellä poispestävä. En yleensä meikkaa treenaamaan tai ryhmäliikunnanohjaustöihin mennessäni, mutta tämän ripsivärin kanssa olen treenannut monet kerrat. Jos minulla on ollut aiemmin päivällä meikkiä, pyyhin vain kasvot misellaarivedellä puhtaiksi ja jätän ripsivärin pesemisen treenin jälkeen. Ripsiväri lähtee helposti suihkussa, vaikka alkuun oli vaikea muistaa suihkutella erityisesti muös silmiä. On ollut todella virkistävää näyttää vähän normaalia paremmalta hikoillessa. Olen jopa saattanut joskus laittaa ripsiväriä ihan vain treeneihin mennessä, jos olen tuntenut itseni jotenkin erityisen epäviehättäväksi ja halunnut buustata itsetuntoa. 


Idunin Vatn -ripsiväri on hajusteeton ja säilöntäaineeton. Minulla on melko herkät silmät, mutta tämän ripsarin kanssa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia silmä-ärsytysten kanssa. Lisäksi kovasti hikoilevana voin kertoa varmuudella, että naamaa pitkin valuva hiki ei ole tarpeeksi lämmintä nestettä, että ripsiväri lähtisi leviämään. Monesti testattu. Suihkussa kyseinen ripsiväri ei perinteisesti peseydy pois, vaan ikään kuin irtoaa ripsen ympäriltä. Siksikään sen tuhriintumista ei tarvitse pelätä.

Nimensä kosmetiikkasarja lainaa skandinaavisesta mytologiasta, joka on käytännön kannalta tietenkin aivan turha asia, mutta lämmittää kovasti tällaisen mytologioita rakastavan ihmisen sydäntä. Sarjan tuotteita voi ostaa apteekeista ja kyseisellä ripsivärillä oli hintaa hiukan alle 30 euroa.