sunnuntai 21. toukokuuta 2017

Tekee mieli ostaa uudet juoksukengät

Tykkään ostamisesta. Hyvinkin noloa, mutta näin se nyt on ja en varmasti ole ainoa, joka siitä tykkää. Olen oikein tyytyväinen juoksukenkiini. Juoksen New Balance Fresh Foam Zante v2 -tossuilla, juoksin niillä myös siellä hiivatin suolla. Kuitenkin minun tekee mieli ostaa uudet juoksulenkkarit. Se liittyy varmaan siihen, että olen nyt ikään kuin päättänyt harrastaa tätä juoksemista. Skechersin leopardirakkauskenkäni ovat nimestä Go Run 400 päätellen tarkoitettu juoksemiseen ja täytyykin kokeilla niitä itse tarkoitukseen. Kävelykenkinä muun muassa superkovalla betonilattialla asiakaspalvelutyössä ne ovat keränneet täydet pisteet, kuten myös tanssi- ja crosstraininghommissa sisällä. Minulla siis on niitä kahdet täysin samanlaiset, toiset sisäkäyttöön ja toiset ulos.




Tilasin 4runnersi.fistä New Balancen 1500 v2 -lenkkarit, koska ne olivat houkuttelevassa tarjouksessa ja saaneet todella hyviä arvosteluja ympäri internetiä. Sain kuitenkin sähköpostia liikkeestä, että nettikaupassa oli ollut saldovirhe ja kokoani ei ollutkaan enää hyllyssä. Nyt olen bongaillut New Balance Vazee Pace ja New Balance Vazee Rushia kovista tarjouksista. Vaikuttaisi siltä, että sattuma määrää minut tilaamaan Vazee Rushit, koska oikea koko ja superedullinen hinta Sportamoren Outletissa. Palautuskulut €3,90 (x2, koska molempiin suuntiin) hillitsee äkillisiä päätöksiä, mutta jos kenkä onkin loistava, on alennus merkittävä. Riskillä varmaan mennään siis, koska vajaan kahdeksan euron menetys ei onneksi kaada kesän budjettia, jos sattuisikin olemaan huti.

Lähiaikoina minun on tullut luettua paljon juoksukenkien valinnasta ja olen entistä vakuuttuneempi siitä, että oikeat kengät tuntee ensi sovittamalla. Tilasin välillä Sportamoresta Adidas Pure Boost X:t, mutta vaikka kuinka olisin mielelläni kauniit kengät pitänyt tunsin heti, että ne eivät olleet minun kenkäni. Suloiset kuin karkit, mutta väärä lesti minulle. Siksi ajattelin pitäytyä nyt New Balancessa, koska Zantet sopivat jalkaani superhyvin ja ehkä siitä voi päätellä, että saman merkin toinenkin malli voisi sopia.